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Preparing Government for the Data and Information Needs of the 21st Century – Summary Report

In the digital era of information superabundance, the challenge for governments is clear: how will they put in place the processes, frameworks and capabilities to manage this information and data so that it meets growing and complex needs and expectations?

Chief Information Officers (CIOs) and Information Management/Information Technology (IM/IT) specialists have done their best to put generic “safety net” solutions in place to meet complex business requirements. But policy makers and program managers are now important players in the information and data game. New, contemporary requirements and challenges have emerged that will expand in urgency and importance. The burning issues of government, from accountability to open government to security and privacy, are largely contingent on the information and data insights of program managers and policy makers.

In today’s data-rich world, everyone is an information steward. The traditional mandated imperatives of technology solutions and compliance must be expanded beyond CIOs and IM/IT specialists to those who run the business of government. Thus, CIOs, IM/IT specialists need to collaborate with policy and program managers to find appropriate solutions if government is to build the necessary information capacities and change agenda for the 21st century. Consequently, the roles, responsibilities, and accountabilities of all players must be more precisely defined, beyond those of IM/IT specialists.

Digital information leaders from the public service, academia, and consulting firms were invited to the Institute on Governance (IOG) on May 1, 2014, to network, exchange ideas, and gauge interest in establishing a continuing dialogue or community of interest related to information management (IM) in a digital age. This unique consultation event, held jointly by the IOG and On Second Thought Advisory (OSTA), brought together a range of public service, private sector, and academic communities including program managers, policy makers, CIOs and IM/IT specialists to ask them a simple question: how can we work together to create a sustainable change agenda that connects data and information technologies and management with the program and policy needs of government?

This report provides a summary of the discussion that took place during the breakout sessions and plenary discussion at this event, as well as proposes specific next steps as a course of action.

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À propos des auteurs

  • Toby

    Toby Fyfe

    Vice-président, Centre d'apprentissage

    Toby Fyfe est Vice-président du Centre d’apprentissage de l’Institut, où il est responsable des programmes et des cours visant à développer et renforcer les compétences des cadres et des dirigeants à tous les niveaux de gouvernement, du secteur privé et des organismes sans but lucratif.

    Toby possède une vaste expérience de direction du secteur public en matière de gouvernance, de prestation de services, la gestion du changement, et la conception organisationnelle et la performance. Il a développé la politique du Conseil du Trésor sur les modes de prestation de services et a représenté le Canada lors d’un panel d’experts de l’OCDE sur la gestion publique qui examinait la création d’organismes indépendants du gouvernement.

    Il a travaillé sur d’importantes initiatives de gouvernance et de gestion du changement, y compris ceux de la GRC, de la Banque de développement des Caraïbes et la création du Bureau des services partagés de Ressources Naturelles Canada.

    Toby a une grande expérience de l’entreprise de gestion des communications et de l’expertise. Il est professeur adjoint de la communication à l’Université d’Ottawa et un ancien dirigeant fédéral dans le domaine des communications. Il a mené trois études à l’Institut d’administration publique du Canada (IAPC) afin d’examiner l’impact des médias sociaux sur les organisations du secteur public. Il était un radiodiffuseur radio et la télévision, où il produit des émissions telles que The House, Cross Country Checkup, et Ottawa Morning.

    Il a été rédacteur en chef du magazine Canadian Government Executive pendant cinq ans et est un membre de l’IAPC.

    Il écrit régulièrement sur ​​les questions de gestion publique, à la fois dans un bulletin électronique hebdomadaire de Canadian Government Executive et sur ​​Twitter.

    • 613-562-0090 ext. 242
  • Dustin Munroe

    Dustin Munroe

    Agent de recherche

    Dustin a rejoint l’Institut sur ​​la gouvernance en tant que stagiaire d’un fondateur, en mai 2012 et est devenu Agent de recherche en septembre 2012. Il a récemment complété un baccalauréat et une maîtrise en sciences politiques à l’Université de la Saskatchewan après avoir défendu sa thèse sur le thème de la réforme de l’impôt foncier en Saskatchewan. Ce thème de recherche reflète un intérêt dans les politiques publiques et la réforme de la gouvernance au niveau provincial et local.

    Dustin a également un intérêt pour la gouvernance autochtone et la gouvernance des organismes à but non lucratif ainsi que la politique canadienne. Son expérience de travail plus récent était celui d’un agent de recherche stagiaire avec le gouvernement de la Saskatchewan.

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